Warsztat 5. Domina i puzzle matematyczne.

Jednym z efektów projektu jest opracowanie i wyprodukowanie pomocy dydaktycznych - gier matematycznych. Aby zapoznać uczniów z ideą nauki z wykorzystaniem domina matematycznego i puzzli  podzieliłyśmy młodzież na 8 grup, które fantastycznie zareagowały rywalizacją w jak najszybszym ułożeniu domina i puzzli. Szybkość wykonywania niezbędnych obliczeń wprost zdumiewała! Przy okazji uzyskałyśmy niewyartykułowany cel, jakim było wzajemne nauczanie się młodych ludzi. Chłonęli oni wiedzę dużo szybciej i sprawniej  niż podczas tradycyjnych zajęć.


Warsztat 4. Funkcje
  – p. Maria Mirowska.
Zajęcia przybliżały postacie sławnych matematyków, kształtowały w słuchaczach kreatywność, zdolność logicznego myślenia i wnioskowania.


Warsztat 3. Magia wstęgi Möbiusa
– p. Halina Jurczyk.
Wstęga Möbiusa  -  dwuwymiarowa zwarta rozmaitość topologiczna istniejącą w przestrzeni trójwymiarowej–to zwykły pasek papieru ze sklejonymi końcami, tylko z jednym obróconym przed sklejeniem o 180°. Jej najważniejszą cechą jest to, że ma tylko jedną stronę - jest tzw. powierzchnią jednostronną i posiada również tylko jedną krawędź. Eksperymentowanie ze wstęgą Möbiusa nie wymagało od uczestników zajęć zaawansowanej wiedzy, a rezultaty  ćwiczeń zaskakiwały i zdumiewały  - tak jak dwa splecione ze sobą serca, które powstały w wyniku rozcięcia sklejonych wstęg  Möbiusa.